Την παράταση κατά ένα έτος του εν αναμονή δανείου και της εν αναμονή
δανειακής διευκόλυνσης της Γέφυρας Α.Ε. ενέκρινε το Δημόσιο. Πρόκειται
για έναν μηχανισμό που συνηθίζεται σε αναλόγου μεγέθους έργα και
εξασφαλίζει ότι ο δανειολήπτης θα
μπορεί να συνεχίσει να αποπληρώνει τις δόσεις του κύριου δανείου του σε περίπτωση σοβαρού οικονομικού κωλύματος.
Πάντως, τέτοιο ενδεχόμενο (δηλαδή να χρησιμοποιηθούν τα δύο «δάνεια ασφαλείας») δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή, παρά την κυκλοφοριακή πτώση της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου.
Η σύμβαση παραχώρησης ανάμεσα στη Γέφυρα Α.Ε. και το Δημόσιο υπογράφηκε το 1996. Για την κατασκευή του έργου, η Γέφυρα Α.Ε. δανειοδοτήθηκε με 370 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (από τα οποία σήμερα απομένει η αποπληρωμή 330 εκατ. ευρώ). Την ίδια εποχή, η Γέφυρα Α.Ε. υπέγραψε δύο συμβάσεις με την Εθνική και την Εμπορική Τράπεζα για την παροχή εν αναμονή δανειακής διευκόλυνσης (stand-by facility agreement) και δανείου εν αναμονή (contingent facility agreement).
Οπως εξηγεί στην Καθημερινή ο οικονομικός διευθυντής της Γέφυρας Α.Ε., Σταύρος Σταυρής, οι δύο συμφωνίες δίνουν στην εταιρεία τη δυνατότητα να αντλήσει, αν χρειαστεί, μέχρι 100 εκατ. ευρώ, προκειμένου να συνεχίσει κανονικά την αποπληρωμή του δανείου από την ΕΤΕπ (καταβάλλοντας ένα ποσό ετησίως, ως αμοιβή διαθεσιμότητας), αν αντιμετωπίσει οικονομικό πρόβλημα. «Ευτυχώς δεν έχει χρειαστεί να χρησιμοποιήσουμε τις δύο αυτές δανειακές δυνατότητες», σημειώνει.
Με την ευκαιρία, τα έσοδα της Γέφυρας Α.Ε. (προέρχονται μόνο από τα διόδια της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου) εκτιμάται ότι θα κυμανθούν φέτος στα 36 εκατ. ευρώ, έναντι 42 εκατ. ευρώ το 2011. Η μείωση αποδίδεται φυσικά στην πτώση, κατά 15%, της κυκλοφορίας σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
xespao.blogspot.gr
Την ευθύνη στα κείμενα που αναρτούνται στο partaolablog.blogspot.com,φέρει ο υπογράφων ,ή η πηγή, και δεν αποτελούν απαραίτητα θέση και άποψη του παρόντος ιστολογίου
μπορεί να συνεχίσει να αποπληρώνει τις δόσεις του κύριου δανείου του σε περίπτωση σοβαρού οικονομικού κωλύματος.
Πάντως, τέτοιο ενδεχόμενο (δηλαδή να χρησιμοποιηθούν τα δύο «δάνεια ασφαλείας») δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή, παρά την κυκλοφοριακή πτώση της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου.
Η σύμβαση παραχώρησης ανάμεσα στη Γέφυρα Α.Ε. και το Δημόσιο υπογράφηκε το 1996. Για την κατασκευή του έργου, η Γέφυρα Α.Ε. δανειοδοτήθηκε με 370 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (από τα οποία σήμερα απομένει η αποπληρωμή 330 εκατ. ευρώ). Την ίδια εποχή, η Γέφυρα Α.Ε. υπέγραψε δύο συμβάσεις με την Εθνική και την Εμπορική Τράπεζα για την παροχή εν αναμονή δανειακής διευκόλυνσης (stand-by facility agreement) και δανείου εν αναμονή (contingent facility agreement).
Οπως εξηγεί στην Καθημερινή ο οικονομικός διευθυντής της Γέφυρας Α.Ε., Σταύρος Σταυρής, οι δύο συμφωνίες δίνουν στην εταιρεία τη δυνατότητα να αντλήσει, αν χρειαστεί, μέχρι 100 εκατ. ευρώ, προκειμένου να συνεχίσει κανονικά την αποπληρωμή του δανείου από την ΕΤΕπ (καταβάλλοντας ένα ποσό ετησίως, ως αμοιβή διαθεσιμότητας), αν αντιμετωπίσει οικονομικό πρόβλημα. «Ευτυχώς δεν έχει χρειαστεί να χρησιμοποιήσουμε τις δύο αυτές δανειακές δυνατότητες», σημειώνει.
Με την ευκαιρία, τα έσοδα της Γέφυρας Α.Ε. (προέρχονται μόνο από τα διόδια της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου) εκτιμάται ότι θα κυμανθούν φέτος στα 36 εκατ. ευρώ, έναντι 42 εκατ. ευρώ το 2011. Η μείωση αποδίδεται φυσικά στην πτώση, κατά 15%, της κυκλοφορίας σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
xespao.blogspot.gr
Την ευθύνη στα κείμενα που αναρτούνται στο partaolablog.blogspot.com,φέρει ο υπογράφων ,ή η πηγή, και δεν αποτελούν απαραίτητα θέση και άποψη του παρόντος ιστολογίου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου