6/6/12

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ


ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ Η ΤΕΛΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ
ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ



Αναρτάται Τετάρτη 6 Ιουνίου 2012 στην επίσημη ιστοσελίδα των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ anexartitoiellines.gr, για δημόσια διαβούλευση, η τελική πρόταση Εθνικής Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, του Κινήματος.

Η πρώτη ανάρτηση έγινε λίγο νωρίτερα από το facebook του Προέδρου των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Πάνου Καμμένου, με τον εξής πρόλογο:

«Όλες οι απόψεις που στείλατε για την παιδεία, 3755 πολίτες σε εσωτερική διαβούλευση διαμόρφωσαν την τελική πρόταση μας».

ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Εθνικής Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού

Θεσμικές Μεταβολές

Αναθεωρούμε το άρθρο 16 του Συντάγματος για την ίδρυση και λειτουργία μη κρατικών ΑΕΙ. Με την αναθεώρηση του Άρθρου 16 αίρεται μια συνταγματική απαγόρευση και συγχρόνως τίθενται οι βάσεις για την πραγματική ενεργοποίηση της παιδείας ως μοχλό εξέλιξης του έθνους, καθώς και για τη δημιουργία ενός εθνικού συστήματος ανώτατης εκπαίδευσης με ενότητα και ομοιογένεια.

Οι αναθεωρητικές παρεμβάσεις ξεκινούν από τις εξής αυτονόητες και δεδομένες παραδοχές:

1. Ότι η ανώτατη εκπαίδευση και γενικότερα η παιδεία είναι και παραμένει δημόσιο αγαθό.
2. Ότι η Πολιτεία αποδίδει έμπρακτα ιδιαίτερη σημασία στην αναβάθμιση της παιδείας και έχει αυξημένη ευθύνη για τα κρατικά ΑΕΙ, εξασφαλίζοντας την πλήρη οικονομική, ακαδημαϊκή και διοικητική αυτοδιοίκησή τους.

Παράλληλα προσελκύουμε εγνωσμένα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού αλλά και εγχώρια, όχι μόνο πανεπιστημιακού επιπέδου, αλλά και των άλλων βαθμίδων της εκπαίδευσης (πρωτοβαθμίων & δευτεροβαθμίων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων) και παρέχουμε τα εχέγγυα για τη νόμιμη και συντεταγμένη λειτουργία τους καθώς και τον πλουραλισμό στις εκπαιδευτικές επιλογές στη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση για όλους τους Έλληνες.

Εφαρμόζουμε την πλήρη νομική και ουσιαστική κατάργηση του Ασύλου σε εκπαιδευτικά ιδρύματα και πανεπιστήμια. Καταλήψεις, καταστροφές και βανδαλισμοί σε κρατική περιουσία θα τιμωρούνται αυστηρά ως ιδιαιτέρως επιβαρυντική περίσταση στο άρθρο Ποινικού Κώδικα περί φθοράς ξένης ιδιοκτησίας.

Προβαίνουμε σε αυστηρό επανέλεγχο και αναδιατύπωση σχολικών βιβλίων και συγγραμμάτων, διόρθωση ιστορικών και ερευνητικών αστοχιών, με στόχο να αποτυπώνεται η ιστορική πραγματικότητα και να τονώνεται το φρόνημα των Ελλήνων μαθητών σπουδαστών.

Ενισχύουμε το συντονιστικό ρόλο της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ), στην οποία εντάσσεται πλέον συνολικά ο συντονισμός όλων των προγραμμάτων, των ενεργειών, των δράσεων και των μέτρων που περιλαμβάνονται στο εγκεκριμένο Εθνικό Πρόγραμμα Έρευνας και Καινοτομίας.

Τονίζεται ότι αλλάζει η στόχευση της ΓΓΕΤ: δεδομένου ότι η διαχείριση όλων των προγραμμάτων μεταφέρεται στο Υπουργείο Έργων, η στόχευση είναι εφεξής στην αύξηση της συμπληρωματικότητας των ερευνητικών ενεργειών των μονάδων ερευνητικής παραγωγής (μόνιμες εθνικές συστοιχίες ανά θεματική ενότητα) και στην μετουσίωση της ερευνητικής προσπάθειας σε προϊόν πλήρους κύκλου (θεωρητική έρευνα πρακτική έρευνα παραγωγή χρηματοδότηση νέας θεωρητικής και πρακτικής έρευνας).

 
Παράλληλα, αναβαθμίζουμε πολιτικά το σχεδιασμό της στρατηγικής και της πολιτικής Ε&Κ και αναδιαρθρώνουμε το Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας και Καινοτομίας σε ένα ευέλικτο και ταυτόχρονα επιστημονικά ισχυρό επιτελικό όργανο σχεδιασμού, αποτίμησης και ελέγχου.

Τα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας και Καινοτομίας διορίζονται από τον Πρωθυπουργό μετά από εισήγηση της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής. Το Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας και Καινοτομίας εισηγείται στο Συμβούλιο Στρατηγικής Υποστήριξης τη διαμόρφωση της εθνικής στρατηγικής Ε&Κ ως εργαλείο για την παραγωγή και την αναθεώρηση στρατηγικών σχεδίων για το σύνολο των εθνικών στόχων.

Ο μεσο-μακροπρόθεσμος σχεδιασμός, η αύξηση των δαπανών (κρατικών και ιδιωτικών) για την Ε&Κ, ώστε αυτή εντός πενταετίας να ξεπεράσει το 1.5% του ΑΕΠ, η αναμόρφωση του Δημόσιου Εθνικού Συστήματος Έρευνας, καθώς και η μέγιστη εφικτή οριζοντιοποίηση της έρευνας στη χώρα μας, δηλαδή η υπαγωγή της σε ένα ενιαίο και καλά συντονισμένο σχήμα λήψης και εκτέλεσης αποφάσεων (αποτελεσματική δομή διοίκησης), θα εξαλείψει τον κατακερματισμό και την πολυδιάσπαση της ερευνητικής προσπάθειας, καθώς και τη συνακόλουθη οικονομική σπατάλη που προκαλείται από επικαλύψεις στόχων, αρμοδιοτήτων και ενεργειών και θα εξασφαλίσει κανόνες διαφάνειας, αξιολόγησης και λογοδοσίας.

Για την υποβοήθηση επίτευξης των στόχων του προγράμματός μας, δημιουργούμε Ταμείο Έρευνας, οι πόροι του οποίου προέρχονται από χορηγίες, δωρεές, κληροδοτήματα, κλπ.

Ενεργοποιούμε συντονισμένες δράσεις επανελληνισμού της εκπαιδευτικής δραστηριότητας στην Ελληνική Μουσουλμανική Μειονότητα και ιδιαίτερα στις κοινότητες των Πομάκων και των Αθιγγάνων, με παράλληλη επιστημονική συνδρομή στην λαογραφική και πολιτιστική αποτύπωση της ιδιομορφίας, των ηθών και του πολιτισμού τους (καταγραφή γλώσσας, ιδιωματισμών, ενδυματολογικού κώδικα, ηθών, εθίμων).

Παιδεία: Βασικές Δράσεις

1. Εκπαιδευτικοί

Επαναπροσδιορίζουμε το ρόλο του εκπαιδευτικού, ώστε να υπηρετεί το λειτούργημά του επάξια και αποδοτικά. Αυτό απαιτεί συνεχή επιμόρφωση και αξιολόγηση, αξιοκρατική επαγγελματική εξέλιξη και άνοδο του βιοτικού του επιπέδου. Δημιουργούμε Εθνική Σχολή Παιδαγωγικής Επιμόρφωσης.

2. Δια βίου μάθηση ενηλίκων

Βασική μας θέση αποτελεί η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος δια βίου μάθησης και εκπαίδευσης ενηλίκων που θα επιτρέπει τη συνεχή, ελεύθερη και απρόσκοπτη πρόσβαση, έτσι ώστε να παρέχεται η δυνατότητα φοίτησης και αποφοίτησης, όποτε οι επαγγελματικές, κοινωνικές, οικονομικές, οικογενειακές και προσωπικές συνθήκες τους το επιτρέπουν. Παράλληλα και, συμπληρωματικά της σύνδεσης της εκπαίδευσης ενηλίκων με το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα, υποστηρίζουμε:
Την ορθολογική ανάπτυξη και λειτουργία συστημικών μηχανισμών διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο.
Τη δημιουργία ολοκληρωμένου συστήματος πιστοποίησης της μη τυπικής και άτυπης μάθησης.
Το σχεδιασμό “εθνικού συστήματος επαγγελματικών προσόντων”, με άμεση στόχευση τη διασύνδεση του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος με τη μη τυπική - άτυπη μάθηση, την πιστοποίησή της, καθώς και τη διασύνδεσή της με επαγγελματικά δικαιώματα,
Τη διαρκή αξιολόγηση και πιστοποίηση τόσο των εισροών (εκπαιδευτές, δομές, φορείς, προγράμματα σπουδών κλπ), όσο και των εκροών (γνώσεις, ικανότητες, δεξιότητες) του εθνικού συστήματος δια βίου εκπαίδευσης και κατάρτισης.

3. Τυπική κατάρτιση αποφοίτων ΙΕΚ και επαγγελματικά δικαιώματα

Αναβαθμίζουμε το θεσμό των ΙΕΚ ώστε οι απόφοιτοι να έχουν υψηλού επιπέδου πιστοποιημένες επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες, οι οποίες να συνδέονται άμεσα με τις ανάγκες της πραγματικής εθνικής οικονομίας. Προς τούτο είναι απαραίτητο:
Η αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων μέσα από ένα αξιόπιστο σύστημα πιστοποίησης από διαπιστευμένους φορείς, με ταυτόχρονο προσδιορισμό των προσόντων ανά επίπεδο.
Η δημιουργία αξιόπιστου μηχανισμού παρακολούθησης επαγγελματικών προσόντων, ανεξάρτητου από μηχανισμούς προσφοράς κατάρτισης και εποπτευόμενου από κοινωνικούς εταίρους.

4. Προσχολική Εκπαίδευση

Θεσμοθετούμε Διετή Προσχολική Αγωγή και δημιουργούμε πολυδύναμα νηπιαγωγεία, κυρίως σε περιοχές που έχουν πολλά μονοθέσια σε μικρή απόσταση το ένα από το άλλο.

5. Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Αναβαθμίζουμε το Ολοήμερο Σχολείο ώστε να ικανοποιεί τον παιδαγωγικό και τον κοινωνικό του ρόλο. Για το σκοπό αυτόν προτείνονται:
Η βελτίωση της υλικοτεχνικής του υποδομής (η οποία υλοποιείται και με χορηγίες/δωρεές), αλλά και η θεσμοθέτηση μη διδακτικού προσωπικού, όπως λ.χ. σχολικού ψυχολόγου και γραμματειακής υποστήριξης.
Η αναμόρφωση του αναλυτικού και ωρολογίου προγράμματος για τα μαθήματα που είναι κοινά σήμερα στην πρωινή και απογευματινή ζώνη.
Η δυνατότητα πιστοποίησης της γνώσης μέσα στο σχολείο.
Η σταδιακή θεσμοθέτηση ενιαίου εκπαιδευτικού ωραρίου για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και σε πρώτη φάση ενιαίου ωραρίου για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Ενισχύουμε και επεκτείνουμε το βασικό θεσμό ένταξης που είναι τα τμήματα ένταξης.
Δίδεται έμφαση στην σωστή εκμάθηση και εμβάθυνση στην ελληνική γλώσσα. Με χρήση των εικονογραφήσεων και άλλων μέσων της τεχνολογίας (κινηματογραφικές προβολές, θεματικές παρουσιάσεις κλπ) γίνεται η πρώτη ευχάριστη επαφή με τα αρχαία ελληνικά.
Μόνο μια ξένη γλώσσα μετά την 3 δημοτικού.
Επαφή όχι μόνο με την αριθμητική αλλά και με την γεωμετρία.
Επαφή με την μουσική (όχι μόνο θεωρία αλλά και πρακτική).
Εκπαίδευση στον αθλητισμό.
Διατήρηση των Θρησκευτικών ως Υποχρεωτικού Μαθήματος στο Πρόγραμμα Σπουδών
Δωρεάν έντυπα βιβλία σε όλα τα παιδιά ώστε να αποφευχθεί η άμεση και μη παιδαγωγικά ορθή επαφή των νέων με τα ηλεκτρονικά βιβλία από τόσο μικρή ηλικία.
Βιβλιοθήκη σε όλα τα σχόλια: θα σχεδιαστεί και θα υλοποιηθεί ένα πρόγραμμα για κάθε νόμο βάσει των ιδιαιτεροτήτων του.
 ...ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ -->  anexartitoiellines.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: