Ο «ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ» της ελληνικής οικονομίας
φαίνεται ότι δεν πτοεί όσους επιμένουν να προωθούν προς την Ελλάδα την
πώληση εξοπλισμών. Και μιας και μιλάμε για «οικονομικό ναυάγιο»,
φαίνεται ότι η προώθηση πώλησης φρεγατών ταιριάζει...
γάντι! Το πρόβλημα είναι ότι το κόστος αυτής της αγοράς αγγίζει τα 7 (!) δισ. ευρώ και είναι απορίας άξιον πώς σε αυτή την οικονομική συγκυρία γίνεται έστω και συζήτηση! Και δεν είναι η μοναδική «εξοπλιστική» συζήτηση που γίνεται στην Αθήνα.
Το θέμα των γαλλικών φρεγατών τύπου Fremm δεν είναι τωρινό. Ο Γάλλος Πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί είχε θέσει στόχο την ενίσχυση της αμυντικής του βιομηχανίας. Με τα αεροσκάφη που παράγει ο προσωπικός του φίλος Σερζ Ντασό, τα κατάφερε. Η Γαλλία πούλησε μαχητικά αεροσκάφη Rafale στην Ινδία, έναντι του αστρονομικού ποσού των 12 δισ. ευρώ! Αυτό που του έχει μείνει στο... ράφι είναι οι έξι φρεγάτες Fremm, που το γαλλικό Ναυτικό «έκοψε» για λόγους οικονομίας αλλά που κάπου πρέπει να πωληθούν. Και, στην Ευρώπη, καλύτερος πελάτης από την Ελλάδα, όπως αποκάλυψε και η ιστοσελίδα EUobserver.com, δεν υπάρχει! Σύμφωνα με το δημοσίευμα, μαζί με το πακέτο στήριξης του 2010 πληρώσαμε και ένα δισ. ευρώ για εξοπλισμούς που προέρχονταν από χώρες... δανειστών μας!
Η άρνηση του Π.Ν.
Επί κυβερνήσεως Κώστα Καραμανλή πράγματι υπήρξε απόφαση έναρξης συζητήσεων για την προμήθεια έξι φρεγατών Fremm. Παρά το γεγονός ότι η ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού είχε εκφράσει αρνητική άποψη για την προμήθεια, το ΚΥΣΕΑ είχε λάβει τη σχετική απόφαση. Η άρνηση του Π.Ν. είχε να κάνει με ένα βασικό πρόβλημα και με αρκετά επιμέρους. Το κύριο θέμα ήταν ότι η Fremm είναι ένα τελείως καινούργιο σκαρί και, άρα, ήταν βέβαιο ότι θα προέκυπταν «παιδικές ασθένειες». Έχοντας την τραυματική εμπειρία του «Παπανικολή», που επίσης ήταν πρωτότυπο και είχαμε τα γνωστά προβλήματα, οι «ναύαρχοι» δεν επιθυμούσαν να επαναληφθεί η περιπέτειά τους. Επιπλέον, υπήρχε κι ένα ακόμη θέμα: οι φρεγάτες Fremm είναι σχεδόν διπλάσιες από αυτές που διαθέτουμε και για να μπορούσαν να δέσουν στον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας, θα έπρεπε να γίνουν έργα εκβάθυνσης! Οι «ναύαρχοι», έτσι κι αλλιώς, γι' αυτό που πραγματικά καίγονταν ήταν η συντήρηση των υπαρχόντων πλοίων του στόλου, που σήμερα είναι σχεδόν ανύπαρκτη.
Από την άλλη, υπήρχαν δύο επιχειρήματα που αξιοποιούσαν οι Γάλλοι και όσοι τους εκπροσωπούσαν στην Αθήνα:
► Οι πύραυλοι Scalp που θα έφεραν τα πλοία και θα τα καθιστούσαν «στρατηγικά πλωτά φρούρια».
► Η επιβίωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας που ανέμεναν τη ναυπήγηση δύο έως τεσσάρων φρεγατών για να «σωθούν».
Αυτό το τελευταίο επιχείρημα χρησιμοποιούν τώρα όσοι προσπαθούν να «αναστήσουν» το πρόγραμμα Fremm των 7 δισ. ευρώ, όπως το είχε κοστολογήσει ο Ευάγγελος Βενιζέλος μιλώντας, ως υπουργός Εθνικής Άμυνας στον Real FM. Τώρα, μάλιστα, αυτοί οι «κύκλοι» υποστηρίζουν ότι με το πρόγραμμα Fremm θα «σωθούν» και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Επιπλέον 2 δισ. ευρώ
Ο παραλογισμός των επιχειρημάτων είναι μάλλον... αυταπόδεικτος. Η πρόταση είναι δηλαδή οι Έλληνες φορολογούμενοι να φορτωθούν ακόμη 7 δισ. ευρώ στην πλάτη τους για να «σώσουν» δύο -ιδιωτικές κατά τα άλλα- επιχειρήσεις παραγγέλνοντας πλοία, τα οποία είναι προφανές ότι την παρούσα στιγμή δεν χρειαζόμαστε!
Αν σε αυτά προσθέσουμε και τα 2 δισ. ευρώ που φορτωθήκαμε για να παραγγείλουμε άλλα δύο υποβρύχια τύπου «Παπανικολής», τα οποία επίσης δεν χρειαζόμασταν, αλλά τα παραγγείλαμε για να κλείσει η συμφωνία Γερμανών - Ισκαντάρ Σάφα και να μην κλείσουν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, φθάνουμε στα 9 δισ. ευρώ! Τι θα τα κάνουμε τα υποβρύχια αν τελικά φτιαχτούν; «Θα τα πουλήσουμε», έλεγαν από το Πεντάγωνο. Μόνο που άλλοι «πελάτες» σαν την Ελλάδα δεν βρίσκονται!
ΠΡΕΣΙΝΓΚ ΑΠΟ ΤΙΣ ΗΠΑ ΓΙΑ ΤΑ F-16
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ τα πολεμικά πλοία των Γάλλων που, εν μέσω οικονομικής φουρτούνας, συζητιούνται στην Αθήνα. Οι Αμερικανοί είναι γνωστό ότι μας πιέζουν να... εκσυγχρονίσουμε μαχητικά αεροσκάφη που παραγγείλαμε το 1999 και παραλάβαμε το 2003! Πρόκειται για την αγορά αεροσκαφών F-16 της κυβέρνησης Σημίτη και η αμερικανική πρόταση προβλέπει την αναβάθμιση τους σε... F-16 της κυβέρνησης Καραμανλή, που παραγγέλθηκαν το 2005! Το κόστος της πρότασης είναι περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ, άρα εύκολα θα ξεπεράσει το ένα δισ.! Σημαντική λεπτομέρεια: η Π.Α. ψάχνει απεγνωσμένα 150 εκατομμύρια ευρώ όλα κι όλα, για να προμηθευτεί κινητήρες για τα υπό... εκσυγχρονισμό αεροσκάφη, ώστε να μπορέσει να τα πετάξει! Το ποσοστό της διαθεσιμότητάς τους είναι τραγικά χαμηλό και γι' αυτό είναι και μη δημοσιοποιήσιμο. Είναι δυνατόν να συζητάμε τέτοιου είδους αγορές και πατέντες αυτή την περίοδο; Ο ΥΕΘΑ Δημήτρης Αβραμόπουλος, σε ανακοίνωση του πριν από λίγες ημέρες, τόνιζε ότι «ουδεμία νέα προμήθεια πρόκειται να γίνει, λόγω της δημοσιονομικής κρίσης που διέρχεται η χώρα. Ούτε λεφτά υπάρχουν, ούτε και πρόθεση».
(REAL NEWS 11/03/2012 – ΠΑΡΙΣ ΚΑΡΒΟΥΝΟΠΟΥΛΟΣ)
http://partaolablog.blogspot.com/
γάντι! Το πρόβλημα είναι ότι το κόστος αυτής της αγοράς αγγίζει τα 7 (!) δισ. ευρώ και είναι απορίας άξιον πώς σε αυτή την οικονομική συγκυρία γίνεται έστω και συζήτηση! Και δεν είναι η μοναδική «εξοπλιστική» συζήτηση που γίνεται στην Αθήνα.
Το θέμα των γαλλικών φρεγατών τύπου Fremm δεν είναι τωρινό. Ο Γάλλος Πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί είχε θέσει στόχο την ενίσχυση της αμυντικής του βιομηχανίας. Με τα αεροσκάφη που παράγει ο προσωπικός του φίλος Σερζ Ντασό, τα κατάφερε. Η Γαλλία πούλησε μαχητικά αεροσκάφη Rafale στην Ινδία, έναντι του αστρονομικού ποσού των 12 δισ. ευρώ! Αυτό που του έχει μείνει στο... ράφι είναι οι έξι φρεγάτες Fremm, που το γαλλικό Ναυτικό «έκοψε» για λόγους οικονομίας αλλά που κάπου πρέπει να πωληθούν. Και, στην Ευρώπη, καλύτερος πελάτης από την Ελλάδα, όπως αποκάλυψε και η ιστοσελίδα EUobserver.com, δεν υπάρχει! Σύμφωνα με το δημοσίευμα, μαζί με το πακέτο στήριξης του 2010 πληρώσαμε και ένα δισ. ευρώ για εξοπλισμούς που προέρχονταν από χώρες... δανειστών μας!
Η άρνηση του Π.Ν.
Επί κυβερνήσεως Κώστα Καραμανλή πράγματι υπήρξε απόφαση έναρξης συζητήσεων για την προμήθεια έξι φρεγατών Fremm. Παρά το γεγονός ότι η ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού είχε εκφράσει αρνητική άποψη για την προμήθεια, το ΚΥΣΕΑ είχε λάβει τη σχετική απόφαση. Η άρνηση του Π.Ν. είχε να κάνει με ένα βασικό πρόβλημα και με αρκετά επιμέρους. Το κύριο θέμα ήταν ότι η Fremm είναι ένα τελείως καινούργιο σκαρί και, άρα, ήταν βέβαιο ότι θα προέκυπταν «παιδικές ασθένειες». Έχοντας την τραυματική εμπειρία του «Παπανικολή», που επίσης ήταν πρωτότυπο και είχαμε τα γνωστά προβλήματα, οι «ναύαρχοι» δεν επιθυμούσαν να επαναληφθεί η περιπέτειά τους. Επιπλέον, υπήρχε κι ένα ακόμη θέμα: οι φρεγάτες Fremm είναι σχεδόν διπλάσιες από αυτές που διαθέτουμε και για να μπορούσαν να δέσουν στον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας, θα έπρεπε να γίνουν έργα εκβάθυνσης! Οι «ναύαρχοι», έτσι κι αλλιώς, γι' αυτό που πραγματικά καίγονταν ήταν η συντήρηση των υπαρχόντων πλοίων του στόλου, που σήμερα είναι σχεδόν ανύπαρκτη.
Από την άλλη, υπήρχαν δύο επιχειρήματα που αξιοποιούσαν οι Γάλλοι και όσοι τους εκπροσωπούσαν στην Αθήνα:
► Οι πύραυλοι Scalp που θα έφεραν τα πλοία και θα τα καθιστούσαν «στρατηγικά πλωτά φρούρια».
► Η επιβίωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας που ανέμεναν τη ναυπήγηση δύο έως τεσσάρων φρεγατών για να «σωθούν».
Αυτό το τελευταίο επιχείρημα χρησιμοποιούν τώρα όσοι προσπαθούν να «αναστήσουν» το πρόγραμμα Fremm των 7 δισ. ευρώ, όπως το είχε κοστολογήσει ο Ευάγγελος Βενιζέλος μιλώντας, ως υπουργός Εθνικής Άμυνας στον Real FM. Τώρα, μάλιστα, αυτοί οι «κύκλοι» υποστηρίζουν ότι με το πρόγραμμα Fremm θα «σωθούν» και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Επιπλέον 2 δισ. ευρώ
Ο παραλογισμός των επιχειρημάτων είναι μάλλον... αυταπόδεικτος. Η πρόταση είναι δηλαδή οι Έλληνες φορολογούμενοι να φορτωθούν ακόμη 7 δισ. ευρώ στην πλάτη τους για να «σώσουν» δύο -ιδιωτικές κατά τα άλλα- επιχειρήσεις παραγγέλνοντας πλοία, τα οποία είναι προφανές ότι την παρούσα στιγμή δεν χρειαζόμαστε!
Αν σε αυτά προσθέσουμε και τα 2 δισ. ευρώ που φορτωθήκαμε για να παραγγείλουμε άλλα δύο υποβρύχια τύπου «Παπανικολής», τα οποία επίσης δεν χρειαζόμασταν, αλλά τα παραγγείλαμε για να κλείσει η συμφωνία Γερμανών - Ισκαντάρ Σάφα και να μην κλείσουν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, φθάνουμε στα 9 δισ. ευρώ! Τι θα τα κάνουμε τα υποβρύχια αν τελικά φτιαχτούν; «Θα τα πουλήσουμε», έλεγαν από το Πεντάγωνο. Μόνο που άλλοι «πελάτες» σαν την Ελλάδα δεν βρίσκονται!
ΠΡΕΣΙΝΓΚ ΑΠΟ ΤΙΣ ΗΠΑ ΓΙΑ ΤΑ F-16
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ τα πολεμικά πλοία των Γάλλων που, εν μέσω οικονομικής φουρτούνας, συζητιούνται στην Αθήνα. Οι Αμερικανοί είναι γνωστό ότι μας πιέζουν να... εκσυγχρονίσουμε μαχητικά αεροσκάφη που παραγγείλαμε το 1999 και παραλάβαμε το 2003! Πρόκειται για την αγορά αεροσκαφών F-16 της κυβέρνησης Σημίτη και η αμερικανική πρόταση προβλέπει την αναβάθμιση τους σε... F-16 της κυβέρνησης Καραμανλή, που παραγγέλθηκαν το 2005! Το κόστος της πρότασης είναι περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ, άρα εύκολα θα ξεπεράσει το ένα δισ.! Σημαντική λεπτομέρεια: η Π.Α. ψάχνει απεγνωσμένα 150 εκατομμύρια ευρώ όλα κι όλα, για να προμηθευτεί κινητήρες για τα υπό... εκσυγχρονισμό αεροσκάφη, ώστε να μπορέσει να τα πετάξει! Το ποσοστό της διαθεσιμότητάς τους είναι τραγικά χαμηλό και γι' αυτό είναι και μη δημοσιοποιήσιμο. Είναι δυνατόν να συζητάμε τέτοιου είδους αγορές και πατέντες αυτή την περίοδο; Ο ΥΕΘΑ Δημήτρης Αβραμόπουλος, σε ανακοίνωση του πριν από λίγες ημέρες, τόνιζε ότι «ουδεμία νέα προμήθεια πρόκειται να γίνει, λόγω της δημοσιονομικής κρίσης που διέρχεται η χώρα. Ούτε λεφτά υπάρχουν, ούτε και πρόθεση».
(REAL NEWS 11/03/2012 – ΠΑΡΙΣ ΚΑΡΒΟΥΝΟΠΟΥΛΟΣ)
http://partaolablog.blogspot.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου