20/1/13

ΓΙΑΤΙ ΛΕΤΕ ΝΑ ΠΗΓΕ ΤΟ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΣΤΗ ΜΥΚΟΝΟ...?!

 Είστε μέλος των Ενόπλων Δυνάμεων και θέλετε να ζήσετε μια ανεπανάληπτη εμπειρία, ταξιδεύοντας στις αναπαυτικές δερμάτινες θέσεις του προεδρικού αεροσκάφους; Επιθυμείτε να
αισθανθείτε έστω και για λίγο VIP, απολαμβάνοντας ανέσεις που μέχρι πρότινος είχαν το προνόμιο να ζουν αποκλειστικά τα υψηλά κυβερνητικά στελέχη και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας; Στην Ελλάδα, όπου όλα είναι πιθανά και σχεδόν τίποτα πλέον δεν μπορεί να προκαλέσει εντύπωση, το να ταξιδέψει κάποιος στρατιωτικός, ανεξαρτήτως βαθμού, με το προεδρικό αεροσκάφος μπορεί να γίνει και ρουτίνα, καθώς αυτό διατίθεται πλέον από την Πολεμική Αεροπορία και για τη μεταφορά πληρωμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων αλλά και της αλληλογραφίας των στρατοπέδων.
Μοιάζει απίστευτο αλλά είναι πέρα για πέρα αληθινό. Κάποιοι μάλιστα στο στράτευμα αποφάσισαν ότι το κυβερνητικό Embraer, των 13 θέσεων, που αποκτήθηκε το 2002 αντί 27,5 εκατ. δολαρίων, είναι το πλέον κατάλληλο και οικονομικό γι’ αυτή τη δουλειά. Είναι το ίδιο αεροσκάφος που είχε αποφασιστεί από την κυβέρνηση το 2012 να πουληθεί και τα χρήματα να χρησιμοποιηθούν για την κάλυψη άλλων αναγκών των Ενόπλων Δυνάμεων. Σήμερα, λοιπόν, το αεροσκάφος όχι μόνο δεν πουλήθηκε,  αλλά εκτελεί και χρέη… ταξί, εκπλήσσοντας ακόμα και τα στρατιωτικά στελέχη που μέχρι πρότινος είχαν συνηθίσει να στριμώχνονται στα σκληρά καθίσματα των μεταγωγικών C-130. Τώρα μπορούν πλέον να ξαπλώνουν αναπαυτικά στα δερμάτινα καθίσματα-πολυθρόνες με τον άπλετο χώρο για τα πόδια μπροστά από αυτά, να απολαμβάνουν όλες τις ανέσεις του, όπως τηλεόραση, δορυφορικό τηλέφωνο, μπαρ κ.ά. 
Κρίθηκε ως το πλέον κατάλληλο
Με κόστος πτήσης 3.542 ευρώ την ώρα, το εν λόγω πολυτελές τζετ βαφτίστηκε ως «το αεροσκάφος για όλες τις δουλειές», τη στιγμή μάλιστα που η κυβέρνηση έψαχνε για το πώς θα περιορίσει τις δαπάνες, ξεκινώντας από τις Ενοπλες Δυνάμεις και συγκεκριμένα τους μισθούς των αξιωματικών και όχι μόνο. Το Embraer κρίθηκε το πλέον κατάλληλο, αφού διαθέτει όλες τις προδιαγραφές για την ασφαλή μεταφορά της αλληλογραφίας των στρατιωτικών μονάδων. Κάτι σαν… ταχυδρομικό περιστέρι, που διαθέτει μάλιστα ικανότητες και εξτρά πολυτέλειες. Μεσημέρι Τετάρτης 16/1 στη Μύκονο και το Embraer έκανε την πρώτη εμφάνισή του, προκαλώντας την περιέργεια και τα βλέμματα των υπαλλήλων του αεροδρομίου, αλλά και των επιβατών της Aegean που επιβιβάζονταν εκείνη τη στιγμή στην πτήση προς Αθήνα.
Απαντες αντίκρισαν το άλλοτε προεδρικό αεροσκάφος να προσγειώνεται στον διάδρομο του αεροδρομίου και το πλήρωμά του να παραδίδει έναν ταχυδρομικό στρατιωτικό σάκο. Παραλήπτης ήταν αξιωματικός της υπομονάδας της Πολεμικής Αεροπορίας που βρίσκεται εγκατεστημένη στο νησί.
Γι’ αυτό τον σκοπό και τουλάχιστον μέχρι πρότινος (συγκεκριμένα από πέρυσι τον Ιανουάριο) οι αξιωματικοί της υπομονάδας της Πολεμικής Αεροπορίας στη Μύκονο είχαν συνηθίσει να παραλαμβάνουν τη διαβαθμισμένη αλληλογραφία από το πλήρωμα ενός αεροπλάνου τύπου Charlie. Αναμενόμενο ήταν, λοιπόν, να προκαλέσει εντύπωση η έλευση ενός εκ των τριών κυβερνητικών τζετ στο νησί γι’ αυτόν τον σκοπό.
Κάποιοι μάλιστα δεν πείστηκαν και υπέθεσαν ότι ο πραγματικός λόγος επίσκεψης του Embraer δεν ήταν μόνο η μεταφορά της αλληλογραφίας, αλλά η μεταφορά κάποιου σημαντικού προσώπου. Γι’ αυτό και περίμεναν μερικά λεπτά παραπάνω, πιστεύοντας ότι όλο και κάποιος θα εμφανιστεί συνοδευόμενος στη σκάλα του. Εις μάτην όμως.
Το Embraer προσγειώθηκε στις 14:40, άφησε τον σάκο με την αλληλογραφία και απογειώθηκε 15 λεπτά αργότερα, στις 14:55 ακριβώς. Εκτελούσε το δρομολόγιο Ελευσίνα-Λήμνο-Χίο-Ρόδο-Μύκονο-Ελευσίνα με αποκλειστικό σκοπό τη μεταφορά πληρωμάτων και αλληλογραφίας. Και δεν ήταν η πρώτη φορά, καθώς τα συγκεκριμένα δρομολόγια εκτελούνται πλέον από το συγκεκριμένο αεροσκάφος εδώ και μερικούς μήνες. Στο αεροδρόμιο της Ρόδου, συγκεκριμένα, είχαν επιβιβαστεί τέσσερα άτομα με τελικό προορισμό την Ελευσίνα.
Χωρίς τακτικό δρομολόγιο
Η Μονάδα Πολεμικής Αεροπορίας της Μυκόνου είναι μία από τις λίγες μονάδες που μπορεί να ζητάει να έρχεται η διαβαθμισμένη αλληλογραφία της με αεροπλάνο. Είναι το μοναδικό νησί με μονάδα που δεν εξυπηρετείται από τακτικό αεροπορικό δρομολόγιο της Πολεμικής Αεροπορίας. Οταν κρίνεται επιτακτική η αποστολή αλληλογραφίας, οι υπεύθυνοι στέλνουν ένα μήνυμα στην αρμόδια υπηρεσία του ΓΕΑ, που με τη σειρά της ενημερώνει τη μονάδα για το πότε θα στείλει το αεροσκάφος. Οταν ζητήθηκε τακτικό δρομολόγιο, όπως για παράδειγμα συμβαίνει στη Σκύρο, που εξυπηρετείται δύο φορές την εβδομάδα, δόθηκε απάντηση από το ΓΕΑ πως για τη Μύκονο θα υπάρχει ειδική πτήση για να παραλαμβάνει την αλληλογραφία. Γι’ αυτό και μέχρι σήμερα ερχόταν αεροπλάνο τύπου Charlie.
Τι απαντά το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας
Σε απάντηση στο δημοσίευμα της  Κυριακής 20 Ιανουαρίου 2013 της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα» με τίτλο «Σπατάλες στην Εποχή της Κρίσης - Με το προεδρικό αεροσκάφος μοιράζουν την αλληλογραφία» σας γνωρίζουμε τα εξής:
Με την υπ’ αριθμ. 2954/28-8-12 απόφαση της Κυβέρνησης:
«Το αεροσκάφος EMBRAER 30 θέσεων, θα παραχωρηθεί στην Πολεμική Αεροπορία και θα χρησιμοποιηθεί τόσο για την εκπαίδευση των πιλότων –ιδίου τύπου- ιπταμένων ραντάρ, όσο και για την αεροκομίδη ασθενών, μοσχευμάτων κλπ., έτσι ώστε να αποφευχθεί η καταπόνηση των στρατιωτικών μεταγωγικών και να μειωθεί το κόστος μεταφοράς.
Το αεροσκάφος EMBRAER 13 θέσεων, θα πωληθεί και το προϊόν της πώλησης θα χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη άλλων αναγκών των Ενόπλων Δυνάμεων».
Η πτήση, στις 16 Ιανουαρίου 2013, προγραμματίστηκε για την εκπαίδευση δύο (2) συγκυβερνητών και επιπλέον αξιολόγηση στην πτήση δι’ οργάνων ενός (1) τρίτου συγκυβερνήτη. Η πτήση αυτή είναι απαραίτητη για τη διατήρηση και  πιστοποίηση της καταλληλότητας - διαθεσιμότητας των πληρωμάτων αέρος σύμφωνα με τους κανονισμούς της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) και δεν δύναται να εκτελεστεί ταυτόχρονα με τη μεταφορά υψηλών προσώπων. Είναι αυτονόητο ότι κατά τις πτήσεις μεταφοράς υψηλών προσώπων, τα πληρώματα θα πρέπει να είναι πλήρως αξιολογημένα και πιστοποιημένα για την εκτέλεση της αποστολής τους.
Με αφορμή τον προγραμματισμό της συγκεκριμένης πτήσης, η ΠΑ, για σκοπούς εξοικονόμησης πόρων, προγραμμάτισε ταυτόχρονα σε αυτή την πτήση και τη μεταφορά πληρωμάτων ελικοπτέρων Έρευνας-Διάσωσης στα αεροδρόμια επιφυλακής, μεταφορά υλικών και διαβαθμισμένης αλληλογραφίας. Με τη χρήση του συγκεκριμένου αεροσκάφους επιτυγχάνεται οικονομία έναντι της χρήσης στρατιωτικών μεταγωγικών C-130, των οποίων το κόστος ανά ώρα πτήσης είναι υπερδιπλάσιο του αεροσκάφους ERJ-135 LR.
Τα αναφερόμενα στο δημοσίευμα για εκποίηση - πώληση αφορούν το αεροσκάφος  EMBRAER-135 BJ, 13 θέσεων και όχι το αεροσκάφος EMBRAER-135 LR, 30 θέσεων, που εκτέλεσε τη συγκεκριμένη πτήση.
Τέλος σημειώνεται ότι η ΠΑ, στην προσπάθεια μείωσης των λειτουργικών της δαπανών, εκμεταλλεύεται όλα τα πτητικά μέσα που της έχουν διατεθεί για την κάλυψη των επιχειρησιακών της αναγκών με το μικρότερο δυνατό κόστος.

protothema.gr

Την ευθύνη στα κείμενα που αναρτούνται στο partaolablog.blogspot.com,φέρει ο υπογράφων ,ή η πηγή, και δεν αποτελούν απαραίτητα θέση και άποψη του παρόντος ιστολογίου

Δεν υπάρχουν σχόλια: